Je bent al enige tijd niet actief op de webshop. Jouw sessie zal zometeen verlopen. Klik op OK om jouw sessie met 120 minuten te verlengen.
Manutan Nederland: wie zijn wij?
Manutan Nederland is onder de naam Overtoom in 1946 opgericht en heeft 192 medewerkers in dienst. Manutan Nederland maakt al bijna 30 jaar onderdeel uit van de Manutan Group, Europees marktleider in e-commerce (b2b). Ons bedrijf is gespecialiseerd in de distributie van benodigdheden, services en materiaal voor kantoor, magazijn, werkplaats en buitenterrein. Met een assortiment van meer dan 200.000 producten maakt Manutan Nederland werken elke dag leuker, makkelijker, veiliger én succesvoller.
Uw tevredenheid is onze prioriteit!
47 000
klanten
200.000
producten
We staan al
jaar voor jou klaar
Ons brede aanbod aan producten en services
We hebben een assortiment met algemene producten en all-in-one services, zodat jij elke dag weer efficiënt en duurzaam kunt werken.
Met maar liefst acht grote productfamilies die steeds weer worden uitgebreid, is het ons doel om tegemoet te komen aan al je behoeften.
We bieden je ook verschillende services aan om iedere werkomgeving te optimaliseren.
Optimalisering van long tail spend aankopen
Wil je meer weten over onze activiteiten? Ontdek onze verschillende services
Onze voordelen die het verschil maken
Om jou de beste inkoopervaring te bieden, combineert Manutan de kracht van een Europese distributeur met de voordelen van het maatwerk van een lokale onderneming.
Wij bieden het volgende:
- Producten die zorgvuldig worden geselecteerd door onze experts en voorzien zijn van de benodigde documenten (certificaten, handleidingen enz.);
- Teams die voor je klaarstaan, persoonlijk advies geven en helpen bij je inkopen;
- Een veilige e-commercesite die aansluit op jouw behoeften en over geavanceerde functies beschikt (snelle offertes, bestellingen realtime volgen enz.);
- Begeleiding om het beheer van long tail spend aankopen te optimaliseren, via een unieke methodologie gebaseerd op gegevensanalyse;
- Vandaag besteld, morgen geleverd* dankzij onze technologisch geavanceerde logistiek en een opslagcapaciteit van 240.000 m2 verdeeld over 12 Europese platforms.
* Vóór 16.00 uur besteld, is morgen geleverd. Vrijdag na 16.00 uur besteld en op zaterdag en zondag is de volgende dinsdag geleverd. Dit geldt voor alle producten die we uit voorraad leveren.
Meer pluspunten'Well-working' heeft onze prioriteit
Manutan helpt je je werk goed uit te voeren en levert daarmee een bijdrage aan de ontwikkeling van zowel je medewerkers als de groei van je bedrijf. Wij noemen dat “Well-working”.
Deze visie bestaat uit drie beloften:
- Jij bent de focus van onze aandacht.
- We hebben alles wat je nodig hebt.
- We helpen je nóg beter in te kopen.
De keuze voor kwaliteit
Wij houden ons aan strenge eisen. De herkomst en reglementaire documentatie van producten wordt uitgebreid gecontroleerd. Daarnaast geven we 10 jaar garantie op alle producten van ons eigen merk Manutan.
Tijdwinst
We helpen je om kostbare tijd te besparen met ons multichannel distributiemodel en stemmen de facturerings- en leveringsvoorwaarden af op jouw behoeften. Zo maken we het inkoopproces gemakkelijk en snel.
Geoptimaliseerd inkopen
We helpen je bij het optimaliseren van je inkopen. Om je totale inkoopkosten te verlagen, bieden we oplossingen op maat om je transacties te digitaliseren en hebben we ons eigen Manutan-huismerk. De producten daarvan zijn gemiddeld 15% goedkoper dan van de bekende A-merken.
Verantwoord inkopen
We helpen je om ethischer te consumeren en respectvoller om te gaan met het milieu en de maatschappij. Dit doen we door middel van inclusieve, milieuvriendelijke, lokale of recyclebare producten, maar ook via ons netwerk van verantwoordelijke partners.
Veilig werken
We willen ieders gezondheid en veiligheid garanderen met behulp van veilige en gestandaardiseerde producten en een breed aanbod aan ergonomische producten.
Onze MVO-belofte
Bij Manutan ondernemen we voor een betere wereld en bouwen we aan een duurzaam b2b-model waarin iedereen zich kan ontwikkelen.
Door middel van concrete, dagelijkse acties zetten we ons in om verantwoordelijk om te gaan met mens, milieu en maatschappij.
Onze MVO-strategie is gebaseerd op drie pijlers:
1. Een verantwoordelijk bedrijf
We willen ons aanbod blijven innoveren om jou te helpen concurrerend te blijven in een economie die steeds meer richting een circulaire economie gaat. Daarbij willen we de transparantie en samenwerking in onze waardeketen verbeteren.
2. Een betere planeet
We willen de invloed van onze activiteiten en onze toeleveringsketen meten en verkleinen, met als doel een netto-uitstoot van nul.
3. Goed voor mens en gemeenschap
We willen ieders bijdrage en betrokkenheid bij maatschappelijk verantwoord ondernemen ontwikkelen om een gezonde, inclusieve en stimulerende omgeving te creëren.
Bekijk onze MVO-beloftes
Onze certificeringen en labels
Manutan Nederland hecht veel waarde aan de kwaliteit van de processen, medewerkers en milieu.
ISO 9001-certificaat en
ISO 14001:2015
Met een ISO 9001-certificaat toont Manutan Nederland aan dat de processen voldoen aan internationale normen en dat Manutan Nederland veel waarde hecht aan continue verbetering.
Met ISO 14001:2015 toont Manutan Nederland aan dat zij streeft naar het voorkomen van milieuschades en in is staat is milieuprestaties continu te verbeteren.
MVO & EcoVadis register
Manutan Nederland is opgenomen met een rapport in het MVO-Register. In het rapport staat beschreven wat de Missie en ambities zijn van Manutan Nederland op het gebied van Maatschappelijk verantwoord ondernemen en wat Manutan Nederland op het gebied van MVO al doet.
Manutan Nederland is sinds 2021 opgenomen in het Ecovadis register. De zilveren medaille van EcoVadis is een beloning voor de prestaties van bedrijven op het gebied van MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen).
Great Place to Work
GPTW staat internationaal aangeschreven als hét belangrijkste werkgeverslabel. Kort samengevat is de De Great Place to Work®-certificering een werkplek en organisatie waar medewerkers trots zijn op hun baan en plezier beleven aan hun werk.
Kerngegevens
Opgericht
1946
Hoofdkantoor
Den Dolder
Medewerkers
192
Bedrijfsgeschiedenis
- 1946
Rein Sjenitzer (1917-1998) start aan de Overtoom in Amsterdam met een postorderbedrijf in bouten en moeren - 1950
Verhuizing naar Leliegracht Amsterdam - 1960
Verhuizing naar Den Dolder - 1973
Oprichting Overtoom België - 1979
Reclame met de slogan ‘Tuut tuut, dat is snel!’ - 1995
Overname door Manutan Group - 2014
Naamswijziging naar Manutan