Whitepaper: Long tail spend inkopen, snoei in je leveranciersbestand

Slim en efficiënt werken

Tot op heden vertegenwoordigen longtail-uitgaven gemiddeld bijna 70% van de verborgen kosten, terwijl ze slechts 5% van de totale zichtbare kosten van de inkoopfunctie vertegenwoordigen. Het eerste element van de factoren die verantwoordelijk zijn voor deze kosten, is het ontbreken van een organisatie die zich toelegt op Long tail-uitgaven.

Dit gebrek aan ondersteuning leidt immers vaak tot een gebrek aan zicht op de uitgaven die met deze inkopen gepaard gaan. Een andere belangrijke factor in de kostenstijging, is de toename van het aantal leveranciers voor Long tail spend. Deze veelheid aan leveranciers genereert aanzienlijke indirecte kosten die verband houden met het beheer van leveranciers en de uit te voeren transacties.

Manutan heeft voor dit probleem een oplossing: Snoeien in je leveranciersportefeuille.

In deze whitepaper vertellen we meer over:

  • De hoeveelheid aan leveranciers voor Long tail uitgaven;

  • De twee belangrijkste gevolgen van deze veelheid aan leveranciers: enorme beheer- en  administratieve kosten;

  • Het opschonen van het leveranciersportfolio en de voordelen van deze aanpak;

  • De casus van een bedrijf in de farmaceutische sector dat we hebben ondersteund om zijn leveranciersportfolio te stroomlijnen;

  • Het proces om de leveranciersportfolio op te schonen en de resultaten ervan te duiden.

INTERESSE?

Download hier je whitepaper.

Download hier je whitepaper

Bedrijfsnaam
Contact

Auteur

author image
ManutanGeschreven op 26 augustus 2022

Heb je een vraag? Aarzel zeker niet om ons te contacteren!

Contact/info

Gerelateerde Artikelen