Wat levert hybride werken op?

Slim en efficiënt werken

Werkgevers kunnen aanzienlijke kosten besparen door minder kantoorbezoeken, wat leidt tot minder uitgaven aan kantoorruimte en faciliteiten. Dit zorgt voor lagere overheadkosten en een efficiënter gebruik van bedrijfsmiddelen. Daarnaast biedt remote werken toegang tot een breder scala aan talent, omdat werkgevers nu medewerkers kunnen aannemen van over de hele wereld die beschikken over de nodige vaardigheden en expertise. Dit vergroot de kans om hooggekwalificeerd personeel aan te trekken en het team te verrijken met diverse perspectieven en ervaringen.

Hybride werken

Vaak denken bedrijven dat thuiswerken ervoor zorgt dat de interne cultuur verzwakt. In de realiteit blijkt juist dat thuiswerken kan meewerken aan een betere cultuur. Medewerkers hebben nu de mogelijkheid om thuis te werken en kiezen er daarom heel bewust voor om op kantoor te werken. Hierdoor zijn ze op kantoor omdat ze dit willen of nodig vinden, niet omdat het moet. Zo merk je dat medewerkers met meer plezier en efficiënt te werk gaan en dat ze hun tijd met collega’s beter besteden. Dit zorgt ervoor dat de cultuur verbetert. 

Tegelijkertijd genieten werknemers van aanzienlijke voordelen, waaronder een verbeterde werk-privébalans en meer flexibiliteit in hun werktijden. Het zorgt ervoor dat medewerkers in staat zijn om hun werk en andere verplichtingen, zoals gezinsleven, beter te balanceren. Ze kunnen hun werktijden aanpassen aan hun persoonlijke behoeften en verplichtingen. Bovendien kan remote werken de productiviteit en efficiëntie van medewerkers verhogen.

Zonder de afleiding van collega's kunnen werknemers zich in sommige gevallen beter concentreren op hun taken en projecten. Ze hebben ook de mogelijkheid om een werkomgeving te creëren die optimaal is voor hun concentratie en productiviteit. Hierbij is het belangrijk om het juiste kantoormeubilair en kantoorverlichting te kiezen, wat resulteert in betere prestaties. Daarnaast kunnen medewerkers hun werktijd efficiënter benutten, omdat ze geen tijd meer hoeven te besteden aan reizen naar en van het werk.

Manutan helpt je graag

Meer weten? Op onze blog verzamelen we handige info, advies en praktische tips. Zo kun je je werkplek duurzaam en ergonomisch inrichten, en optimaal laten functioneren.

Vind je niet wat je zoekt? De helpdesk van Manutan staat altijd voor je klaar met extra info en advies op maat. Vul hieronder je gegevens in en bezorg ons je vraag. We helpen je zo snel mogelijk verder.

Name
Bedrijfsnaam
Contact
Whitepaper

Leer om je bedrijfsuitgaven in de hand te houden en je rendement te verhogen.

Download de whitepaper

Auteur

author image
ManutanGeschreven op 4 september 2023

Heb je een vraag? Aarzel zeker niet om ons te contacteren!

Contact/info

Gerelateerde Artikelen