Als het gaat om aankopen stelt het niveau van de productgamma’s bedrijven voor een echt probleem. Huismerken gelden niet langer als een basissegment en winnen als alternatief steeds meer aan populariteit bij het inkoopmanagement. Daarom ontwikkelde Manutan drie merken die inspelen op de verschillende behoeften van zijn klanten: het Manutan EXPERT voor alledaagse producten, Ikasorb® voor absorptiemiddelen en Ikatex® voor industriële schoonmaakmiddelen.
Alles over de drie huismerken van Manutan
Slim en efficiënt werkenHuismerken zoals gezien door Manutan
Huismerken beiden eigenlijk een goedkoper alternatief aan voor nationale merken, en dat aan een lagere prijs. Maar Manutan wil nog verder gaan en combineert vier belangrijke beloften voor zijn huismerken:
Zorgvuldige selectie van producten, gebaseerd op onze expertise
Kwaliteit boven alles, met 10 jaar garantie op al onze producten*
Scherpe prijzen die gemiddeld 15% lager liggen dan die van de marktleiders
Ruime keuze aan ecologische producten en accessoires
Manutan EXPERT, onmisbare producten voor elke dag tegen een voordelige prijs
Manutan EXPERT wordt voortdurend uitgebreid en telt vandaag meer dan 6.100 producten die voldoen aan de dagelijkse behoeften van bedrijven. Het omvat onze acht productfamilies: kantoor en thuiswerken, magazijn, industriële benodigdheden en gereedschap, verpakkingen en bakken, veiligheid, terrein, hygiëne en catering. Het gaat om producten die we dagelijks in onze werkomgeving gebruiken: maskers, transpalletten, stapelbakken, wagentjes, elektrisch gereedschap, markeerlinten, handdoekdispensers, stoelen, sloten, afrollers, instelbare beeldschermsteunen, … Long tail spend aankopen (of C-Class aankopen) die per definitie niet strategisch maar toch essentieel zijn voor de activiteiten van een bedrijf.
Onder deze alledaagse producten vinden bedrijven ook materialen en uitrustingen met toegevoegde waarde terug, zoals:
Ergonomische producten die bijdragen tot de gezondheid, de veiligheid en het welzijn van de eindgebruikers
‘Lean’-producten die de teamprestaties een boost geven (zoals een visueel managementbord, etiketten enz.)
Configureerbare producten die toelaten om de modellen af te stemmen op de behoeften
Milieuvriendelijke en duurzame producten die aansluiten bij het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO), zoals ecologische zepen en absorptiemiddelen
Ikasorb® en Ikatex®: twee gespecialiseerde huismerken
Ikaros is specialist en koploper op het vlak van milieubescherming in Zweden en Finland en maakt deel uit van de Manutan-groep. Meer dan 15 jaar geleden riep het bedrijf twee deskundige merken in het leven om aan de behoeften van zijn klanten te voldoen: Ikasorb® en Ikatex®.
Ikasorb®, gespecialiseerd in absorptiemiddelen
Het merk Ikasorb® biedt een zeventigtal referenties om de verspreiding van verontreinigende vloeistoffen (oliën, oplosmiddelen, koolwaterstoffen, zuren enz.) te voorkomen, beperken en beheren. Deze producten worden gebruikt bij accidentele lekkage of kleine lekken of druppels als gevolg van dagelijkse onderhoudswerkzaamheden.
Het huismerk Ikasorb® omvat twee belangrijke soorten absorptiemiddelen:
Synthetische absorptiemiddelen in de vorm van rollen, vellen, kussens of kussenrollen. Die laatste hebben een heel hoog absorptievermogen.
Korrelvormige absorptiemiddelen, die dankzij hun natuurlijke bestanddelen (vermiculiet, diatomeeënaarde, tobermoriet, houtschaafsel enz.) milieuvriendelijker zijn. De nieuwe modellen absorberen bijna net zo goed als synthetische absorptiemiddelen.
Praktisch en voordelig, de Ikasorb® absorptiemiddelen zijn ook beschikbaar in kit.
Ikatex®, expert in industriële schoonmaakmiddelen
Het merk Ikatex® telt een twintigtal referenties gespecialiseerd in het reinigen, afdrogen en polijsten van industriële oppervlakken (carrosserie, drukwerk, meubilair enz.).
En onder die referenties vinden we producten die aan elke behoefte voldoen:
De papierrollen hebben een hoog absorptievermogen. Ze zijn verkrijgbaar in twee materialen: zuiver cellulosewattenpapier en gerecycled papier. Een kleurcode geeft aan waarvoor ze gebruikt kunnen worden: bleekgeel voor industrieel gebruik, blauw voor voedingsmiddelen, wit voor multifunctioneel gebruik enz. De rollen worden in Europa vervaardigd en dragen het Ecolabel, wat betekent dat er flinke inspanningen worden geleverd voor het milieu zonder aan prestaties in te boeten.
De niet-geweven doeken zijn geschikt voor elk gebruik. Ze zijn sterker dan papier en heel absorberend. Deze doeken zijn verkrijgbaar in handige dispenserdozen, zakjes en voorgesneden spoelen. En omdat je er minder van nodig hebt, zijn ze ook voordelig.
De textieldoeken zijn de meest duurzame optie: ze zijn sterk, wasbaar en herbruikbaar. Ze kunnen in elke sector worden gebruikt, behalve de levensmiddelen- en farmaceutische sector en voor cleanrooms.
Ikatex®-producten zijn ontwikkeld in zeer resistente materialen en zijn geschikt voor vele toepassingen. Effectief en zeer absorberend, verkrijgbaar in verschillende maten en kleuren.
Waarom kiezen voor een huismerk?
Zoals je kunt zien, bieden huismerken heel wat voordelen. Toch kiezen de eindklanten van bedrijven voor dit soort behoeften vaker voor hoogwaardige of premiumproducten. Neem nu het voorbeeld van de huismerken Manutan EXPERT, Ikasorb® of Ikatex®, met hun aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding. Niet alleen bieden deze merken dezelfde kwaliteit als de nationale merken, ze zijn ook nog eens tot 15% goedkoper dan premiummerken! Zorg er dus voor dat je de juiste producten gebruikt voor elke behoefte. En sensibiliseer vooral de eindgebruikers hierrond.
Gekozen door inkoopafdelingen, bieden de huismerken Manutan EXPERT, Ikasorb® en Ikatex®:
● Een kwaliteitsniveau dat gelijkwaardig is aan premiummerken; ● Een langere conventionele garantie; ● Steeds aantrekkelijke en concurrerende prijzen; ● Advies en hulp van experts; ● Een ultra-beschikbare after-sales service. Daarbij komt nog de garantie “tevreden of geld-terug”!
De groep Manutan combineert algemene met gespecialiseerde merken en kan prat gaan op een dynamisch en vrijwel onbeperkt aanbod van meer dan 500.000 referenties. Ze koestert één grote ambitie: inspelen op al je niet-strategische aankoopbehoeften, welk product je ook nodig hebt.
*3 jaar op verbruiksgoederen en persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM)